gemeente Landsmeer | Digitaal loket

Nieuwsbericht Digitaal loket

Gepubliceerd op: 12 april 2019 10:20

Bij de gemeente kunt u ook steeds meer producten en diensten volledig digitaal afhandelen als u dat wilt.

Voorbeelden van producten of diensten die u volledig digitaal kunt afhandelen op:

Voordelen digitaal aanvragen
Als inwoner of bedrijf kunt u veel producten 24 uur per dag / 7 dagen in de week bij de gemeente afhandelen. U hoeft niet meer naar het gemeentehuis, of tijdens kantooruren telefonisch een formulier op te vragen. U kunt uw aanvraag doen op een tijdstip dat u goed uit komt.

Hoe werkt het?
U gaat op www.landsmeer.nl naar het door u gewenste product. U vult daar het bijbehorende digitaal formulier in. Bij sommige producten of diensten is het van belang dat u zichzelf kunt identificeren. Inwoners kunnen dit doen via DigiD, bedrijven met behulp van eHerkenning. Dit geldt eigenlijk als uw digitale handtekening. U hoeft dus nergens met pen een handtekening te zetten, of een kopie van uw identiteitsbewijs mee te sturen. Als er kosten aan het product of dienst verbonden zijn, kunt u deze direct betalen via iDeal. Aan het eind van de aanvraag krijgt u een bevestiging van uw aanvraag en wordt het proces van afhandeling bij de gemeente automatisch opgestart.

DigiD
Voor het aanvragen van de meeste producten is inloggen met DigiD mogelijk. Voordeel van het gebruik van DigiD is dat automatisch alle persoonsgebonden gegevens worden ingevuld. Hierdoor verloopt de aanvraag en de behandeling daarvan extra snel.

Dienstverlening
Niet alle producten kunnen volledig digitaal afgehandeld worden. Zo vereist de wet bijvoorbeeld dat u aan de balie verschijnt bij het verlengen van een paspoort of identiteitsbewijs.

Landsmeer werkt continue aan het verbeteren van haar dienstverlening en om de lijst met producten en diensten uit te breiden. Waar mogelijk spelen wij in op wetswijzigingen. Heeft u vragen of opmerkingen laat het ons weten. Mail naar gemeente@landsmeer.nl o.v.v. digitale producten.

Digitaal Loket