Artikel Wat doet het Middelpunt

Heeft u een vraag of een probleem? De medewerkers van Middelpunt gaan samen met u op zoek naar het antwoord of de oplossing. Eenvoudige hulpvragen worden direct door de medewerkers van Middelpunt beantwoord.

Kernteam

Bij complexe hulpvragen wordt het Kernteam ingeschakeld. Dat bestaat uit Wmo-consulenten van de gemeente en medewerkers van de GGD, de SMD en MEE. Indien nodig wordt een beroep gedaan op een professionele zorgverlener van één van de samenwerkende organisaties. Het Kernteam wordt aangestuurd door een zorgregisseur.

Keukentafelgesprek

Na een melding bij het Kernteam komt een lid van dit team op huisbezoek voor een keukentafelgesprek. Er wordt samen met u gekeken wat uw vraag is, hoe u dit zelf en/of met uw directe omgeving kunt oplossen en welke professionele ondersteuning er eventueel nodig is. U krijgt een vaste contactpersoon die de dienstverlening aan u coördineert. Dat is wel zo gemakkelijk en vertrouwd.

Aanmelden

Om u aan te melden, vragen wij u om het meldingsformulier in te vullen. Op dit formulier vult u uw persoonlijke gegevens in en omschrijft u waarin u belemmeringen ervaart. Vul het formulier volledig in en stuur het via de e-mail of post terug naar Middelpunt of lever het persoonlijk in. Een medewerker van Middelpunt neemt na ontvangst van uw formulier zo snel mogelijk contact met u op voor het maken van een afspraak.

Privacy

De gegevens die u aanlevert bij uw melding of die wij met uw toestemming van derden opvragen, worden alleen gebruikt voor de beoordeling van uw situatie.